Aká solidarita?!

6. júna 2011, alba218, Nezaradené

Vraj téma dňa – solidarita so zdravotníctvom!

Pridám vlastnú skúsenosť z konca minulého týždňa. Vyskytli sa mi nejaké zdravotné komplikácie a bolo treba vyšetriť krv, takže ďalší deň ráno som prišla na odber krvi. Aké bolo moje prekvapenie, keď tá istá sestrička, čo ma objednala na odber krvi, mi v rozpakoch musela vysvetľovať, že krv nezoberie, pretože firma, ktorá realizuje zber týchto materiálov, štrajkuje…

A na odber krvi prišiel aj starší pán, ktorý už tretí raz absolvoval predoperačné vyšetrenia, lenže operácia sa aj tak z nejakých dôvodov nikdy nekonala. Hovorí sa: „do tretice všetko dobré“, snáď tá operácia spomínanému pánovi už vyjde. Aj ďalšia pani čakala na odber krvi, tiež na predoperačné vyšetrenia, našťastie, len druhýkrát. Verím obidvom pacientom, najmä to, že svedomite dlhé roky platili odvody do poisťovne, lebo inak sa ani nedalo. Lenže to už teraz nikto nezohľadňuje, či si platil 20 alebo 50 rokov, všetci sú posudzovaní rovnako. Príbeh mal šťastný koniec – pani dobrovoľníčka – odniesla všetky vzorky do laboratória, vzdialeného 10 km.

Mňa by len zaujímalo, či tam hore vedia o takýchto stradaniach ľudí?! Určite nie, veď ak ich zastihnú zdravotné problémy, sú vybavení promptne a ani netušia, ako bežní smrteľníci musia od rána stresovať už aj kvôli bežnému vyšetreniu krvi. Len to je dôležité, aby pacienti za všetko platili, a nie málo. Ale služby? Ak sa to vôbec ešte dá nazvať službami…